Permon vsadil na plechovky
Také vás fascinují časosběrné filmy, které představí proměnu pivovaru během dvou minut? Bývají chloubou craftových značek. Hodně mne mrzí, že speciální kamera, která dokáže natáčet měsíce a roky, nestála na dvoře kláštera, kde se vaří Permon. Mohla zachytit úžasný příběh rodiny posedlé pivem. Začal u stolitrové varny a v těchto dnech pokračuje stáčením piva do plechovek na lince, jakou si pořizují respektované firmy v USA.
Mezitím si Ladislav Sás, jeho syn Michal a zeť Jan Rada pořídili druhou a současnou třetí varnu, jako jedni z prvních u nás automatickou linku na stáčení do skleněných lahví a pivovarskou prodejnu spojenou s pivním barem. Následoval kompletně nový ležácký sklep a v listopadu loňského roku automatická linka na stáčení do plechovek značky GAI. Ta má ve své branži asi takovou pověst jako Ferrari mezi automobily.
Po hlavě
Permon si mezi malými českými pivovary udržuje zvláštní postavení. Jeho popularita narůstá díky prolínání dvou faktorů. První je vášeň majitelů pivovaru pro suroviny. Projevuje se výběrem chmelů z celého světa pro řadu singl hop ale, v India pale ale i v hledání variací chmelení především pro americké nové styly. Kromě základní suroviny pro výrobu piva se díky ní uplatnily také dýně, chilli papričky nejrůznější ostrosti, med, čokoláda a v poslední době také ovoce pro „kyseláče“. Spontánní výběr surovin a odvahu přijít s něčím novým pak vyvažuje druhý faktor, kterým je optimálně zvolený obal ve spojení s cenou piva.
Více v článku v aktuálním čísle 85!
Pavel Borowiec